Prioriteringer

Dagene har gått veldig fort her. Etter å ha mistet noen, alt for tidlig, til en forbanna drittsykdom har jeg gått litt i tenkeboksen på de store og små tingene her i livet. Det virker kanskje som en kjempeklisje, men det er faktisk noe i at man bør leve litt i nuet. Svært mange (og langt flere enn dem som strengt tatt MÅ, slik jeg ser det) lever et liv i unødvendig forsakelse uten noen som helst grunn. Ja, det er bra og trene, ja, det er bra å spise sunt. Nei, du trenger ikke spise tunfisk fra boks og havregryn i et år i strekk. Du dør ikke av å ta et glass vin. Osv.

Så, siden jeg er i emo-hjørnet tenkte jeg at jeg skulle dele ting inn i hva jeg faktisk synes er verdt innsatsen, og hva som ikke kommer til å bli prioritert fremover

Dette er verdt det
Jeg vil være sunn, frisk og sterk. Det vil si at jeg skal fortsette å spise sunt, få i meg nok fisk, blablabla
Jeg vil ha en kropp som fungerer godt i dag, og som fungerer godt når jeg er 80 år gammel. Med andre ord bygge sunn kropp, og kjøre skadeforebyggende og trygt hele veien
Jeg skal sove godt, helst hver eneste natt. Sunn døgnrytme ftw.
Jeg skal ikke bli feit. Bilring og diabetes er heller ikke verdt det 😉

Dette er faktisk ikke verdt det
Jeg gidder ikke gå rundt på en evigvarende diett mot et ideal som til stadighet forandrer seg – jeg har ingen intensjoner i å delta i noen konkurranser av noe slag, og hver gang jeg går ned noen kg er det samme runden gang på gang igjen. Jeg går ned noen kg, det er litt kult – jeg venner meg til hvordan jeg ser ut og så er det ikke så viktig likevel. Siden jeg skal prøve å løpe litt en del denne vinteren, er det jo en fordel å kvitte seg med dauvekt, det ser jeg. Men diett er aldri målet – kanskje muligens middelet – iblant.

Trening i dag!!11

I dag var det ny «måle vanndybde» trening. Prøvde meg på et par øvelser for å se om kneet begynte å bølle seg igjen.

Zercherbøy, 20 kg x 10+reps – Ikke vondt
Vanlig bøy, 20 kg x noen reps, ikke vondt
rumensk markløft x noen reps, ikke vondt :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Benken var opptatt fra jeg kom, til jeg gikk. Nuvel, overkroppen får alltids nok bank.

Også var chinsmulighetene også borte så da ble det

Nedtrekk, bicepsgrep
60 kg x 3 x 5 reps

Sittende roing
45 kg x 8
50 kg x 3 x 8

Floorpress
16 kg x 3 x 6

JM-press
7 kg x 2 x 12

Jeg glemte bicepscurl. Som jeg tror er et tegn på at jeg begynner å bli gammel, og ikke har treningsprioriteringene til en femtenåring lenger 😆

Så da tror jeg faktisk at jeg prøver meg på å si det…..

Da er jeg i gang igjen!!! 😎

6 thoughts on “Prioriteringer

  1. Meget bra skrevet. Utrolig trist at det (nesten) alltid må en dramatisk hendelse til for at vi klarer å skifte fokus, men om man snur på det blir det jo til at det kommer noe godt ut av selv de fæleste tingene.

    Det er veldig sunne holdninger du presenterer her, og det liker jeg!

    • Jo takk for det 🙂 Ting settes litt i perspektiv, ja, og da kommer det veldig fort frem egentlig hva som er viktig, og hva som er mindre viktig..

  2. Heisan.
    Ville bare si tusen takk for den hyggelige kommentaren på siden min. Det gjør veldig godt å høre at det er fler og fler der ute som er tilhengere av et SUNNERE ideal innen fitness 🙂

Legg igjen en kommentar

