Vær fornøyd med det du har

… Er kanskje en litt merkelig overskrift på dagens bloggpost 😉

Var på MR og fikk sjekket kneet i dag. Svar om en uke og et stort håp om at det «bare» er noe muskulært. Jeg skal jo drive med løpetrening hele vinteren, var jo planen! Og ja, jeg har vært flink og gjort alle rehabøvelsene, så nå må jeg bare sørge for å holde dem ved like hver eneste dag også. Skal gå så fint så.

Jeg fikk jo nesten sjokk da jeg satt med beinet på skeive inne i MR-maskinen og fikk beskjed om at «ja så er det bare å sitte i ro, så er undersøkelsen ferdig om 25 minutter». Jeg trodde først han tullet, jeg så for meg brrrom-zap, og ferdig med saken. Jeg som har store problemer med å sitte stille uten og vri meg i ti minutter liksom :mrgreen: Får svar om en ukes tid. Er litt spent på hva det er.

Og jo. Med tanke på overskriften. Jeg har lest ganske mange forskjellige steder på nettet i det siste at det er veldig viktig å være bevisste sine egne mål. Å streve hardt for å alltid bli bedre. At når man blir fornøyd, er det nærmest game over. Und zu weiter. Man kan alltid bli litt slankere, litt penere, litt rikere, litt sterkere, litt mer vellykket på jobben og listen bare fortsetter.

Mål er fint. Jeg har en del mål selv også, og jobber for å oppnå dem. Likevel kjenner jeg meg selv godt nok til at det tar ikke lang tid før gleden av et oppnådd mål bare blir erstattet av et nytt mål å oppnå :mrgreen: Jeg tror oppriktig at en av nøklene til å faktisk være lykkelig, hver eneste dag, er knyttet til også det å være fornøyd med det man HAR. Det å være misfornøyd gjør deg ikke lykkelig, hva nå enn folk skal ha deg til å tro. Så, here it goes, et par lyspunkter fra dagen i dag

  • Jeg har en (relativt) sunn og frisk kropp, som stort sett holder seg skadefri og er velfungerende
  • Jeg har hatt god fremgang på treningen det siste året
  • Jeg har verdens beste venner
  • Jeg har en mamma som ringer meg i blant, bare for å fortelle om noe morsomt hun leste på nettet som hun hadde lyst å dele med meg
  • Jeg skal snart hjem til gamlebyen og møte gamle kjente
  • Jeg har kjøpt masse digg på Body Shop og lukter veldig godt for tiden :mrgreen:

Litt random blogginnlegg kanskje, men sånn går det når det er sent på kvelden og man likevel har mye på hjertet.

6 thoughts on “Vær fornøyd med det du har

  1. Jeg er veldig enig med deg der. Å sette pris på det man faktisk har i stedenfor å alltid kjempe mot noe nytt.
    Spesielt synes jeg dette er viktig iforhold til trening og kropp.(det er jo derfor så mange trener)
    Det er så mange der ute som har den perfekte fitnesskroppen som mål, uten at de nødvendigvis vil konkurrere. Dette vil som oftest ende i skuffelser, man misslyktes jo !
    De fleste ikke kan oppnå dette målet uten å ofre «livet».

    «Jeg har en mamma som ringer meg i blant, bare for å fortelle om noe morsomt hun leste på nettet som hun hadde lyst å dele med meg »

    En sånn mamma har jeg også …. herlig .

    Ha en super dag 🙂

    • Nettopp. Jeg tror det kan være greit og iblant stikke fingeren i jorden (bruker jeg dette uttrykket riktig, mon tro?) og tenke litt med seg selv HVORFOR man gjør de tingene man gjør. Det er nå en gang sånn at man venner seg fort til endringer (også forbedringer) og da er det viktig at man har lært seg å sette pris på nuet, og ikke bare det man skal oppnå i fremtiden.

      Håper du også har hatt en strålende dag 🙂

  2. For et fint innlegg 😀 Ble inspirert til å skrive noe liknende selv! Det er så viktig å sette pris på det man har og det man klarer og huske på alt som er bra her i livet.

  3. For et fint innlegg Pinglo. Det er absolutt verdt å sette seg ned iblant og tenke over hvor heldig man egentlig er. Sa det til kjæresten her om dagen, at fy faen (excuse my french) hvor bra vi har det! Håper du får en fin helg!

Legg igjen en kommentar

