Mål for 2009 – for siste gang (tror jeg)

I februar postet jeg for første gang mine styrketreningsmål for 2009 Etter dette har jeg oppdatert en god del av dem ganske mange ganger, fordi mål har blitt oppnådd, vist seg å være for pysete, eller uoppnåelige. Men nå tenker jeg at jeg skal gjøre regnskap for 2009, riktignok litt på forhånd, men fordi jeg synes det passer sånn før verste eksamensforfallet ramler inn. Det kan selvsagt være at jeg får en kjempepers i benk senere, men jeg ser ikke akkurat på det som veldig sannsynlig i år.

1) Dips med BW
Denne fikk jeg til. Men jeg har konkludert med at jeg IKKE er noe glad i dips. Jeg tror det er fordi jeg er (relativt) tung, og fordi den er ganske tøff for skuldrene, som jeg har slitt litt med.

2) Chin-up nøytralt grep BW
Oppnådd med god margin. Klarer 2-3 reps på en grei dag. Ikke trent veldig chins-rettet så jeg er fornøyd med fremgangen her. Det er også en grei måte å holde flesket i sjakk på. Blir jeg feit, ingen chins :mrgreen:

3) Chin-up bredt grep, BW.
Jeg har satt en tvilsom godkjent på denne. Jeg klarer med skulderbredt overhåndsgrep, men er ikke sterk nok til ordentlig type bredt nedtrekks-grep ennå. Kanskje jeg gjør et forsøk på dette når det nærmer seg nyttår, med mindre jeg veier et tonn.

4) Benke 50 kg
Benkmaks på 52.5 kg. På en god dag burde 55 gått greit i følge 1RM kalkulatorer jeg bare såvidt stoler på.

5) Kroppsvekt i markløft
Det ble faktisk 100 kilo til slutt 🙂

6) Løpe 10 km på under 1 time
Planen var å gjøre dette under Oslo Maraton, det satt en kneskade en meget effektiv stopper for. Kneskaden rehabiliteres og nå kan jeg løpe uten plager, men noen 10 km blir det faktisk ikke med det første. Har ingen tvil om at jeg skulle klare å løpe på under 60 minutter, men gir ikke meg selv creds for noe jeg kunne klart, sånn hypotetisk 😉

7) Kroppsvekt i knebøy med ordentlig teknikk
80 kg faktisk 🙂 (og ja, det er godt over BW 😛 )

8) Ikke bli feit
Vekten ligger stabilt rundt 70 kg. For tiden litt under. Burde kunne bli truet ned til ca 65. Det er planen. Har holdt vekta stabil over hele året og gir godkjent på denne.

9) Forbedre spenst
Dustemål. Ukonkret. Åpenbart at dette ikke var like gjennomtenkt som de andre. MEN jeg kommer lenger på 20 sprunglauf i dag enn det jeg gjorde første gang jeg prøvde. Så jeg setter OK 😉

10) Forbedre hurtighet
Har skrelt av et sekund på alle rekorder pga forbedret løpsteknikk. Og bedre skal det bli!

9/10 er ikke så dårlig, tross alt. Skal gå i tenkeboksen for å se om jeg klarer å trylle frem noen smarte mål også for 2010.

6 thoughts on “Mål for 2009 – for siste gang (tror jeg)

  1. «Det er også en grei måte å holde flesket i sjakk på. Blir jeg feit, ingen chins»

    Søta !

    Synes du er flink som har så mange målsetninger 🙂

    ..men, jeg er et levende bevis på at selvom du tar av deg en nesten 10 kilo..så klarer du ikke en enese chins…hahaha.

    Hun svake pingla ønsker deg herved en strålende torsdag.

  2. Tilbaketråkk: For the record… « Pinglo

Legg igjen en kommentar

