Jeg har debutert

Jeg har jo trent litt sammen med noen sprintere en periode, og jeg tenkte at nå som det var et innendørsstevne (og jeg var i byen, uten noen andre smarte planer, i halvveis ålreit form) var det vel greit med noen offisielle rekorder?

For å si det mildt, jeg hadde glemt hvor skummelt det er å konkurrere, og jeg trenger åpenbart et kræsjkurs i nervehåndtering igjen. Men sånn sett er jo dette grei eksponeringsterapi, hadde vært verre om jeg hadde det sånn på et stevne som betydde noe.

60 meter
Mitt aller første ordentlige møte med en startblokk. Skummelt. Stilte opp, og da startskuddet gikk trynte jeg, bokstavelig talt, ut av blokken. Fikk samlet meg etter noen skritt og fullførte, men tiden ble slappe 9.63. Neste uke skal jeg løpe på max 9.5. Det går ulidelig treigt i starten, så har mest sannsynlig veldig mye å hente der.

100 meter

Først var det meningen at kvinner senior skulle ha egen klasse, og plutselig skulle jeg løpe sammen med en gjeng attenåringer i løpebikinier i stedet. Jeg fikk beskjeden:

«Du løper, nå, om du er klar. Ok, gjør klar.»

Det jeg hører er «innta plassene» I min egen lille boble stiller jeg meg opp i startblokken før jeg innser at ingenting skjer rundt meg. Jeg skal bak linjen først, og stille opp etterpå. Helt alene hadde jeg stilt meg i startblokken. Haha, pinlig. Heldigvis var det nesten ingen som så det. Startet halvgreit, stivnet etter 60 meter som jeg hadde forventet at jeg skulle gjøre, og løp inn på 15.89, som deprimerende nok er pers :mrgreen: Akkurat den tiden får jeg ikke gjort noe med før til neste år (altså innendørstiden) men her er det mye og hente til utendørssesongen begynner! 🙂

Jeg har to hamstrings som hater meg intenst, og er møkkasliten, etter å ha løpt puslete 160 meter. Men gøy var det, faktisk!

Jeg har gjort noe jeg ikke kan, og testet egen kapasitet. Og fått noen perser jeg skal slå senere :mrgreen:

4 thoughts on “Jeg har debutert

  1. Det stemmer! Da skal det i hvertfall løpes 60 meter, om kroppen vil 😉 Muligens også 200 meter, bare for å ha en tid, ser an formen 🙂

Legg igjen en kommentar

