Kristin prøver nye og spennende ting – del 3

Tidligere har jeg utsatt meg selv for friidrett og pilates. Nå var tiden kommet for noe langt mer ydmykende. Nemlig dans.

Jeg er ikke en danser. Jeg er en SITTER. :mrgreen: Så et naturlig valg for hvordan jeg på mest mulig effektiv måte kunne dytte meg ut av komfortsonen var nettopp dette. Dansing.

Det ble ikke ballroom i går. Jeg skal prøve å komme meg på det neste uke. Derimot ble det swing i dag. Etter en kjapp gjennomgang av grunntrinn fikk jeg høre fra et par av de mer erfarne danserne der at «det er bare å slappe av, dette er så og si den enkleste dansen som finnes i verden».

Men var det enkelt nok..? :mrgreen:

Kristin prøver swing

Det er ikke til å komme bort fra at dansing ikke er helt min greie. Jeg skjønner takt, jeg skjønner holdning, men trinn er forferdelig vanskelig. Dette gjorde at jeg stort sett rotet meg gjennom to timer, og frustrerte mang en dansepartner, som seg hør og bør, forsåvidt.

+

Det er visstnok kjekt å kunne danse.

Det er sosialt

Man trener seg på å overleve pinlige situasjoner uten å ville grave seg ned. Det er sunt.

Jeg er USANNSYNLIG dårlig

Jeg synes egentlig det ene punktet holder i massevis

Treningseffekt: 1/6-6/6

Innlæring av teknikk gir naturlig nok ikke makspuls. Det er heller ikke å forvente. Her må jeg rett og slett bruke hele skalaen. Det blir hva du gjør det til

Fun-factor: 3/6

Det skal jo visstnok være gøy å danse, litt uavhengig av nivå. Jeg synes ofte det er gøyest å få ting til. Jeg får det ikke helt til. Ennå. Men det var ikke så knusende pinlig som jeg hadde forventet heller, så det får en treer.

Akuttmottak-faktor: 2/6

Dans er jo ekstremsport. Når man blir god er det jo både kast og hopp og det som verre er. Heldigvis holder jeg beina godt plantet på bakken. Noe sier meg riktignok at når jeg skal ut på gulvet i fri dressur, vil de i nærheten ha godt av tannbeskyttere og nyrebelte.

Totalt: 3/6

Jeg skal fullføre kurset. Tror jeg. Om dette blir gøyere etter hvert skal jeg oppgradere det til en firer.

The list

  • Spinning
  • Aerobic-time (eller enda verre, min koordinasjon tatt i betraktning, step)
  • Bodypump
  • Klatring
  • Friidrett
  • Bryting
  • Selskapsdans (dette tar jeg også igjen neste uke)
  • Padling
  • Karate
  • Langdistanseløping
  • Bowling
  • Rugby
  • Strongman/womanøvelser
2 thoughts on “Kristin prøver nye og spennende ting – del 3

  1. Alle aktiviteter med dansetrinn og/eller øvelser som forutsetter en viss koordinasjon mellom armer og bein, er uaktuelle her i gården. Men lykke til 🙂

Legg igjen en kommentar

