Jobbing, trening og medisineksamen

Det er ikke blitt så mye blogging i det siste. Har nettopp begynt i ny jobb og det er ganske mye å sette seg inn i, lese og undersøke i begynnelsen. I tillegg har jeg faktisk gått litt i nett-metning, selv om jeg nesten ikke skulle tro det var mulig :mrgreen:

Sheiko var avsluttet, og etter deload var det makstesting. På 52.5 kg var noe «galt» i løftet (og i den ene skulderen) og 55 kg ble bom. Jeg klarte ikke å holde broen oppe eller noe, så jeg må gå litt i tenkeboksen på hva jeg skal gjøre videre nå med tanke på benkingen. Å trene på et sted der jeg sklir og ruller nærmest av benken er latterlig uaktuelt fremover. Skuldre og brystmuskler skal få restituere seg litt mer, jeg skal ha en ny test, så skal jeg fortsette på 13 uker til med Sheiko, treningsprogrammet ga mersmak! (Begynner 2.uka i mars)

Matmessig er det litt stokastisk om dagen. Jeg har i hvertfall funnet en fantastisk redning for å ligge unna den verste drittmaten på lange arbeidsdager:
Flapjacks! (Er bestilt herfra også)
Billige var de, og OK næringsinnhold. Kjøpte de med sjokolade og appelsin.

I tillegg kastet jeg meg i en slags kjedsomhet over en gammel eksamensoppgave i «medisin for ikke-medisinere» på NTNU (jeg må trolig vente et år med å søke meg videre på PhD, og snuser litt på mulige enkeltemner jeg kan ta i mellomtiden). Jeg fikk 75 poeng, og sto, i hvertfall, uten å ha lest eller ha noe som helst forhold til faget. De sier jo at multiple choice ikke nødvendigvis er en lettere eksamensform, men når jeg uten så mye som 2BI på videregående klarer dette såpass greit bare fordi jeg «kjenner igjen» en del ord og uttrykk+common sense er det kanskje litt enkelt likevel?

Her er linken til eksamenen, skulle noen andre ha lyst å prøve seg

5 thoughts on “Jobbing, trening og medisineksamen

  1. Åhåhå! Flapjacks er digg. Wooh. Har smakt den typen de har på helsekosten/sportsbutikkene her, og da med yoghurt-trekk eller sjokolade. Begge er helt sinnsykt gode, og jeg regner med de du har handla er like gode. Selv gav jeg de opp pga pris, og at det tross alt er havre, sukker og sjokolade (noe jeg selv blander sammen i en skikkelig turmat-kake i blant), men de er veldig, veldig yummie :mrgreen:

  2. Synd skulderen rusket det til, men så bra at du syns programmet var så morsomt at du fortsetter med ny periode 😀

    Flapjacks har jeg spist litt av i perioder hvor jeg ikke har klart å få i meg nok mat, men jeg syns de er litt for fulle av fett for min smak. De smaker godt, men jeg takler ikke helt den fettete konsistensen i lengden 🙂 Men de jeg har spist er ikke helt samme typen som du bestiller.

  3. Jeg liker ikke så godt de «vanlige» flapjacksene jeg heller. De blir, som du nevner, litt for fete. Men disse her er tilsatt myseprotein, og er mye «tørrere». Dermed ikke så kvalmende. Og ok som et mellommåltid iblant med 286 kcal/19 g prot/37.5 g karb (6 g sukker)/6 gram fett. Kostet jo rundt 6 kroner stykk da jeg kjøpte de også, og det går definitivt an.

  4. Ja, de er jo kjempebillige! 😀 Kanskje jeg burde prøve de du har kjøpt. Liker nemlig godt at det er noe ordentlig å tygge, ikke bare sjokoladekonsistens.

Legg igjen en kommentar

