Avatar


Også har jeg (endelig) vært og sett Avatar i 3D som sånn ca det siste mennesket i verden, gikk for siste gang på Colusseum 1 i går. Jeg hadde aldri sett 3D-film før Spielberg/Cameron et. al har jo ”bestemt” at 3D er fremtiden, så det var jo for så vidt en grei måte å se hva som var i vente. Til tross for at jeg var VELDIG skeptisk, med minnet om hodepinefremkallende røde og grønne 3D-sider i donaldblader og assosiasjoner til skrekkfilm på 50-tallet, var dette faktisk ganske kult. I tillegg var det påfallende få tilfeller av ”nå skal vi vise fram 3D-teknologien i umotiverte scener” som gjerne er fristende når teknologien er noenlunde fersk.

Plottmessig så er jo Avatar egentlig greit oppsummert sånn:

KJEMPESPOILERALERT!

Det gjør for øvrig ingen verdens ting. At historien er litt formelbasert og forutsigbar gjorde ikke dette til en mindre flott film – og jeg var underholdt fra jeg kom til jeg gikk. Flott musikk og flott grafikk.

5 thoughts on “Avatar

  1. Jeg har ikke sett Avatar enda 😛
    Men har hørt veldig mye fint om den.. Jeg er utrolig glad i «sånne» filmer, men det er noe med den som ikke har tiltrekt meg noe særlig. Må jo selvsagt se den når den kommer på DVD?

  2. Haha, du har jo helt rett. Det er samme historien, såvisst er det det. Likevel absolutt elsket jeg filmen! 3D-effektene er også veldig bra gjort. Jeg forventet meg mange scener med ting som fløy ut i rommet og ting vi måtte flytte oss for osv etter å ha tatt del i en del 3D-show i USA, men her var det jo «bare» slik at man fikk en mye større dybde, og kom bedre «inn» i Navi’enes verden.. Fascinerende, synes jeg, og jeg glemte også fort at jeg satt med de teite brillene 😛

    Skulle gjerne besøkt en slik verden en gang.. (kanskje noen lager en fornøyelsespark? :P)

  3. Charlotte: Jepp, jeg likte den ganske godt 😉

    Tone: Helt enig. Alt var veldig behagelig estetisk sett. Alt det grønne fikk meg til å savne våren og sommeren :mrgreen:

    Freshforlife: Det må du gjøre! Filmen er absolutt severdig 🙂

    Hanne: Det hadde vært kult! Håper de får noen flinke fysikere til å lage flyvende fjell :mrgreen:

Legg igjen en kommentar

