Startvansker del III

Det var konkurransedag i dag. Jeg perset! :mrgreen:

Riktignok er 200metertiden min fremdeles ikke spesielt god, men det er en pers i det minste. Langt bedre enn forrige gang jeg løp 200 meter, og 32.16 når man har løpt 4 200-metere i hele sitt liv får bli ansett som svært greit 😉 Løp mot en klubbvenninne som er litt bedre enn meg, hjelper veldig på motivasjonen å ha noen som «drar». Jeg tok bra innpå de første 100 meterene (etter å ha tatt meg inn fra en treg start) men stivnet litt de siste 60-70 meterene. GPP mangler litt, kan det virke som.

60 meter var deprimerende, og i følge dem jeg trener med har tilsynelatende startingen min blitt VERRE etter at jeg begynte på friidrett. Det dukker opp en og annen ekstremobservasjon der startingen klaffer, men dette skjer ca 1 av 100 ganger og ALDRI på konkurranse. Tiden ble 9.65, altså 2 hundredeler SAKTERE enn det jeg løp på i Drammenshallen i januar. Not good enough. Mer starttrening er tvingende nødvendig.

Konklusjon
60 meter er litt for «kort» for meg dersom jeg ikke får skikk på starten fordi jeg taper så mye fart.
200 meter er litt langt med mindre jeg får fingeren ut
100 meter burde med andre ord være helt perfekt :mrgreen:

Håper dere alle får en riktig strålende lørdag!

4 thoughts on “Startvansker del III

Legg igjen en kommentar

