Makspulsmerkeligheter

Jeg har sånn ca 100 ganger tenkt at jeg skulle ta en sprinttrening med pulsklokke. Egentlig ikke av noen annen grunn enn at jeg egentlig var litt nysgjerrig på hvor høy pulsen ble på de hardeste dragene, totalt kaloriforbrenningsmessig kan man nok gjøre en del bedre enn korte sprinter 😉

Fikk ut følgende tall etter to timers trening i går
677 kcal forbrent
Gjennomsnittspuls 111
Makspuls 203

o.O

Det er kanskje en del usikkerhet når man begynner å nærme seg makspuls, men det at jeg hadde makspuls på over 200 stemte egentlig bra med resultater jeg har hatt tidligere, blant annet da jeg var med i et forskningsprosjekt og ødela masse av resultatene på O2maxtesten min av å ha en høyere makspuls enn maskinen var kalibrert for. Mystisk. En ting er sikkert. Klokken skal være med på langsprinten også. Da skal jeg jo bli ordentlig sliten og ha korte pauser, så da kan det nok bli mulighet for enda høyere noteringer.

Jeg vet jo at «standardberegningen» ikke nødvendigvis er riktig, for skulle den det så skulle jeg jo hatt en makspuls på ca 195 nå, såvidt jeg har skjønt….

Advertisements

One thought on “Makspulsmerkeligheter

  1. Spennende! Jeg tror den regelen passer ganske greit på meg i grunnen, i hvertfall ut i fra resultater på harde sykkeltimer. Foreløpig har jeg aldri blitt fristet (…) til å teste det på ordentlig..hmm..

    You freak :mrgreen:

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s