Uintelligent design

Jeg hadde en flott løpeøkt på Bislett i går. Pulsklokken var med, men denne gangen viste den mer «normale» verdier. Snittpulsen lå rundt 150 slag i minuttet (inkludert uttøying og nedjogging og det faktum at jeg glemte å stoppe den 10 minutter etter treningen var over) og max lå på 186. To halvveis konklusjoner kan man vel trekke likevel:

  • Jeg har større problemer med å presse meg max på lengre distanser enn kortere (forrige økt var 60 metere, denne var 200metere)
  • Pulsklokken kan ha målt feil enten den ene eller begge gangene.

Jeg tok meg selv også i å fascineres av at folk løper rundt på bislett under prime time på ettermiddagen med HØY musikk i ørene, jeg kan forstå at skal man løpe 40 runder inni der uten musikk kan det bli litt kjipt, men jeg fikk med meg et par stygge nestenulykker fordi folk er uoppmerksomme..

Men jo: uintelligent design. Dusjene på bislett er virkelig et kapittel for seg selv, der designeren burde gått en runde med seg selv. Det første som var sært var fraværet av hengere til håndklær i nærheten av dusjene. De eneste knaggene som finnes i nærheten ligger langt inne i garderoben.

Og da har man i bunn og grunn to alternativer:

  1. Legge håndkleet på det (til større eller mindre grad avhengig av tidspunkt) skitne gulvet utenfor dusjen
  2. Gå klissvåt gjennom garderoben og gjøre det vått og glatt for alle de andre som går der inne.

=/

Om dusjen skulle fungere som en dusj eller gi meg legionella skjønte jeg ikke helt. Jeg følte meg som et eple i en fruktdisk der jeg ble dusjet i florlette vannpartikler spredd ut over sikkert tre kvadratmeter. Det hadde vært noe som det ville være fantastisk digg å stå i en varm sommerdag, men som en dusj er det jo helt håpløst… Heldigvis fant jeg en som var «ødelagt» som faktisk bidro med nok vann til å få vasket håret og dusjet kroppen ^^

I morgen skal jeg til verdens vakreste by, og i ettermiddag er det trening på Bjølsen med Tone. TGIF! :mrgreen:

2 thoughts on “Uintelligent design

  1. I wonder… will we have matching shoes? 😛

    Hva skal du trene? Jeg tenkte jeg skulle kjøre en økt på bein og rygg. Må kjenne litt på hvordan ryggen oppfører seg men jeg har lyst til å få testet disse skoene ordentlig nå, har bare løftet fislevekter siden jeg begynte å bruke dem..

  2. Jeg skal kjøre litt diverse. På grunn av sprintintervaller er det ikke FORFERDELIG mye krutt i beina i dag, så litt gladtrening av rygg, bryst og armer + fisletrening med bøy kan være en idé.

    Og selvfølgelig skal vi ha matchende sko! :mrgreen:

Legg igjen en kommentar

