Første trening med Oslo SK! (utvidet versjon)

I går hadde Tone og jeg en fantastisk artig trening i lokalene til OSK på Bjølsen. Etter at vi hadde mailet litt med ulike i klubben avtalte vi en fellestrening for å sjekke ut lokalene. Hadde kanskje forventet 2-3 andre der, men det var fullt hus og god stemning.

Treningen forløp omtrent som dette
Scapula pushups, pushups og litt skulderoppvarming

Chins supinert grep
3 x BW (pers 😛 Tone fikk det til, og da måtte jeg og)
+ masse med strikk, men jeg husker ikke helt antall sett og reps

Tøyinger/squat to stand
Vi fikk forøvrig også positiv tilbakemelding på oppvarming og tøying, men fikk også insinuert at vi ga de andre dårlig samvittighet 😉
Knebøy teknikktrening med stang / 40 kg

Benkpress
Benken var en drøm. Satt som spikret med trapezius gjennom hele settet, i motsetning til Domus-benkene. Fikk skryt for benkteknikken også, så tommel opp til deg, Eirik 😉
Litt herjing med stang
40 kg x 5 med lang stopp
50 kg x 1 LETT
52.5 kg x 1 lett
Og min benkeselvtillit er tilbake etter katastrofeøkten på Domus. Fikk estimert en max på godt over 55. Hurra!

Markløft
Tok en del løft på 60, 70 og 80 kg. Alt med overhåndsgrep. Kjørte samme opplegget som Tone, enkelt og greit.
Guttene ville ha markløftduell, men vi får ha det til gode….

Innimellom dette var det selvsagt også masse skravling, og da vi gikk derfra to timer etter vi kom var vi begge enige om at dette skulle vi gjøre igjen, og rimelig snart.

Treningen tar såpass mye av fritiden min at jeg har jo i perioder tenkt at jeg kanskje prioriterer feil. Men både på sprinttrening og på styrkeløfttrening merker jeg at jeg tenker at dette er 100% riktig. Det er verdt innsatsen og tiden. Nå må jeg se på terminlistene og finne ut når jeg skal stille på stevne. (Og gleder meg, om mulig, enda mer til jentesamling).

Og selv om jeg egentlig hadde lagt ned kostnadsstopp for treningsinvesteringer for en stund, tror jeg at jeg bør kjøpe meg et belte. Enda godt jeg ikke er spesielt glad i å shoppe.

7 thoughts on “Første trening med Oslo SK! (utvidet versjon)

  1. «Vi fikk forøvrig også positiv tilbakemelding på oppvarming og tøying, men fikk også insinuert at vi ga de andre dårlig samvittighet» 😆
    Dere er grundige! Det er bra. Jeg vet jo at alt går så mye bedre om jeg varmer ordentlig opp, men er som regel for ivrig… *plystre*

    Alt handler som du sier om prioriteringer, men så er det også slik at de skal tilpasses nettopp deg og ingen andre, så du gjør akkurat det du vil innenfor de rammene du har å gå etter. Strekker tid og penger til, så sier jeg do it :mrgreen:
    Belte er forresten supert. Jeg blir så utrolig mye flinkere til å bruke buktrykket da, og løfter mye riktigere selv om jeg er sliten..

    Åja, og grattis med bra benk 😀

    • Jeg er også egentlig katastrofalt dårlig på oppvarming, men utsiktene for at det kanskje ble noen tunge løft i løpet av økten og og det at jeg ikke trener alene og tenker «pytt sann, jeg sladrer ikke til noen» når jeg dropper oppvarmingen gjorde sitt 😉

      Tid strekker til, i hvertfall foreløpig. Pengene også… Tror jeg i hvertfall :mrgreen:

  2. Lol, skjønner ikke hvorfor du ikke hylte «PERS!!» og løp vill og gal rundt i rommet med armene over hodet 😆

    Jeg er akkurat like gira etter fredagen som du er. Og den inputen på knebøyen tror jeg vil gjøre verdensforskjell for min del, føler meg så utrolig mye tryggere av en eller annen grunn.

    Og den markløft-duellen kan de nok se passe langt etter foreløpig 😛

Legg igjen en kommentar

