Eleikobenk på Vektertorget – en historie om kjærlighet

Da jeg var hjemme i juleferien dro jeg på Sissels treningssenter i stedet for studentidretten. Den ene grunnen til dette var status på benkene på Vektertorget (merkelig utformet og skjevt gulv). Alt er selvsagt bedre enn benkene på Domus Athletica (glatte, slitte og jævlige) men Sissels-benken var i en klasse for seg selv, som nevnt en gang eller to i løpet av vinterferien. Men 150 for drop in når man skal trene tre ganger på en uke blir for stivt, og da ble det studentidretten. Og da passer det jo finfint at de har fått seg en ny benk 😉

Vektertorget er jo det overlegent beste treningssenteret i Bergen, med to ørsmå innvendinger der den ene har vært luftkvaliteten og den andre har vært benkene. Frem til nå. Etter intens lobbyvirksomhet har en konkurransebenk kommet på plass. Av typen eleiko. Stabil og fin. Sitter som støpt.

And it is sexy. Very, very sexy. Skal prøve å få snikfotografert den i morgen.

7 thoughts on “Eleikobenk på Vektertorget – en historie om kjærlighet

  1. Heldig du er som er i Bergen 🙂
    Jeg har et lite savn for tiden.
    KOs deg masse.
    ( jeg kjenner et lite stikk når du sier at Vektertorget er best i byen… Sats i Larshillesgate har trossalt vært mitt andre hjem og arbeidsplass i tre år, og jeg elsker plassen ),
    Så lenge du kan unngå Vektertorget på kveldstid ( og stå i kø) er det sikkert det beste .. (vet jo sats ansatte som trener der ..tihi.

    • For en styrkeløfterske blir det ikke bedre enn når treningssenteret stiller med egen magnesium og belter, og man har 3 markløftplattinger og 5-6 knebøyracks…. dessverre 😉

  2. Åååå… misunnelig på bra benk 😉 Benkene på labben er egentlig bedre enn de på Domus, men det er tungvint å ta overkroppsøktene der, siden det mangler mye utstyr jeg trenger. Den dagen jeg tar skråbenk med 22,5 kg hantler, skal jeg vurdere det 😉 Det er så mye som blir stjålet, det er kommunale lokaler og ikke bare styrkeløftgjengen som trener der.

    Men det var en digresjon 😛

    • Jepp, 22.5 kgs hantler er vel kanskje litt for stort for å smugle med i lommene på veien ut. 😉 Jeg er jo veldig glad i Domus ellers, er jo et flott senter, men benkene er et mareritt.

  3. God benk = elsk. Centrum Athletica stilte med kålormbenker en stund, og det var katastrofe. Du vet, de nyeste technogym-benkene som skal være så fancy og anatomiske med en bit tilpasset rygg, en tilpasset hode, en korsrygg..Ser ut som en larve, og funker ikke til noenting. Man kan jo ikke spenne seg opp når man ligger på en glatt benk som er formet etter den flate ryggen og rumpa di 🙄

    Takke seg til gammelt og godt utstyr som funker :mrgreen:

  4. Hehe, de kålormbenkene har jeg også sett. Helt katastrofe… Ordet på gata er at de har fått de på SiB Alrek også, uten at jeg har vært der og fått bekreftet/avkreftet. Det å gjøre ting «ergonomisk» er dessuten den sikreste måten å sørge for at det ikke passer for noen – kan det virke som :S

    • Så enig. Det morsomme er at de benkene forsvant rimelig fort :mrgreen: Trener ikke der nå lenger, men regner med de nye (ordentlige!) fikk stå. Egentlig har jeg noe i mot hele _den_ serien til technogym, da alt er forferdelig u-ergonomisk om man bruker meg som mal. Nedtrekken MÅ tas bak nakken om man skal kunne bruke knestøttene uten å legge seg like langt bak som en limbodanser, i beinpressa skyver du deg selv/setet opp og bak (knedreper), og kabelroinga har så mange trinser at det kjennes som om man drar i en seig strikk. Alt koker ned til null kontakt med muskulaturen, masse frustrasjon. Hyggelig 😉

      Ene senteret i kjeden jeg er medlem i nå skal få panattautstyr. Jeg er spent!

Legg igjen en kommentar

