Tirsdag

Etter mandagsturen var det ikke bare forsiktige antydninger til DOMS. Stamping i løssnø gjør sitt med hamstrings. Så da lillebror og jeg skulle finne rute for turen, var valget klart.”Hvor som helst, så lenge vi kan stake”. Som sagt, så gjort, og vi satset på en tur i rimelig flatt terreng. Og som seg hør og bør når familien Glym er på tur, mistet lillebror en del til staven sin etter kun få kilometer. Men dette la ingen demper på stemningen og han staket tappert med en stav de 14 kilometerene turen var.

Hyggelig niste på toppen:

På vei ned fra fjellet skjedde noe småsært. Det var to små barn som kjørte to i bredden ned en bakke. På flaten skulle jeg prøve å komme meg foran dem, det gikk jo ikke akkurat kjempefort. Så jeg gikk ut i løssnøen på siden, for å gå rundt dem ute av sporet. Det gikk ikke akkurat treigt, men det morsomste var at jeg åpenbart tente et voldsomt konkurranseinstinkt hos den ene ungen, som begynte å stake som en galning. Og jeg kjørte i løssnø til livet omtrent, og kom meg ikke av flekken. Jeg var altså havnet midt i en spurt med en fireåring. Og jeg fikk grisebank. Jeg synes at skulder mot skulder er noe ufint når den andre parten fremdeles ikke har begynt på barneskolen, så jeg slo meg til ro med å bakse i løssnøen til det begynte å gå nedover igjen. Av og til er det en fordel å være tung 😉

På veien ned hadde jeg snø og is mot meg i et forrykende tempo hele tiden, som forsåvidt ikke var noe stort problem. Jeg ble møtt av smilende og muntre mennesker og da jeg så meg i speilet da jeg kom hjem på hytten skjønte jeg plutselig hvorfor. Jeg var blitt den avskyelige snømannen :mrgreen:

Nå jobber jeg både frem mot en ansiktsfarge som matcher superundertøyet og et riktig så lekkert solbrilleskille 8)

2 thoughts on “Tirsdag

  1. Du har i all fall sol 😉 vi snør totalt inn på mitt fjell.. Vet heldigvis å kose oss likevel, men kommer nok ikke til å ha noe solbrilleskille å skryte av til uka nei!

    God påske videre. Koselig å lese turoppdateringer 🙂

Legg igjen en kommentar

