Oppdatering på påskeaften

Ja, og da kommer en oppdatering igjen. Siden nettabstinensene slapp taket etter hvert, tok det litt lenger tid mellom oppdateringene enn vanlig.

Onsdag var det tidenes drittvær. (vi snakker snøstorm) Dagen ble brukt til å handle litt, og å gå frem og tilbake i lavlandet til man hadde nådd dagens plikt-mil. I tillegg hadde jeg og lillebror Simpsons-maraton. De er jo gule, og perfekte til å sette påskestemningen!

Torsdag var det turdag igjen. Vi gikk en tur i en «ukjent» retning innover et vann, og et godt stykke på rallarvegen mellom Finse og Haugastøl.

Vi så ørn, og her lurer jeg på om jeg prøvde å ta bilde av den. Jeg bommet, men den var der :mrgreen: I tillegg har vi sett masse ryper og rev og hare, kjempemoro for en skapbiologi-nerd 😉

Fredag gikk vi fra Haugastøl til Ustaoset, over Tuva. Vidden var ganske vindfull og føykete, men temperaturen var heldigvis ikke så lav at det gjorde noe å gå med vinden rett i ansiktet hele veien. Det var ca 1.5 mil til tuva, der den største andelen av turen så omtrent slik ut:

På Tuva var det action, men heldigvis både sitteplasser og nystekte boller :mrgreen: til både lillebror og jeg, og i tillegg ble jeg begeistret for den flotte «hyttepynten» innendørs…


Da vi skulle ned igjen kom tåken og snøen, heldigvis var resten av turen staking og renning nedover. Og jeg gjorde ære på mitt nick «pinglo» (som om det skulle være uklart, refererer til at jeg er pysete, ikke at jeg er svak) og ploget helt til gluteus medius slo knute på seg. Bra tur!

I dag blir det lammesteik, en kort tur pga DOMS etter plogingen i går, og masse masse påskegodt. Og siden det ikke er sjokolade i påskeegget mitt og det dermed er uten fett, så kaller jeg det en oppkarbing!!!11

God påske! :mrgreen:

4 thoughts on “Oppdatering på påskeaften

  1. Høres ut som en påske slike en påske skal være 🙂

    ..men men men i alle dager.. man kan vel ikke har et påskeegg uten sjokolade vel.. ?

    😉

    Godt at du hadde en skikkelig oppkarbing ;), så slapp du å gå i kaloriunderskudd i påsken, slik vi andre som ikke har kjørt planlagte oppkarbinger har gjort … *kremt *kremt*…host hark og jugekors !

Legg igjen en kommentar

