Det er på tide å oppdatere mål for 2010!

1) 60 kilo i benkpress Oppnådd. Nytt mål: 60 kg på stevne, 62.5 på trening
2) 2 x kroppsvekt i markløft
3) Delta på et styrkeløftstevne
4) Bli tatt ut til Holmenkollstafetten
5) 5 brede pull-ups
6) 200 meter på 30 sekunder eller bedre (første delmål, under 32 s)
7) Løpe 60 meter på under 9.3 s på stevne. (en tidel bedre enn stevne persen til min klubbvenninne )
åtte) Løpe 10 km på under en time (Blir i såfall på Oslo Maraton)
9) Klare ettbeins knebøy uten å tryne
10) Ikke bli feit

Progresjonen min har jo gått litt i rykk og napp, kan man si. Fra 40 til 50 kg gikk det (kanskje 2 måneder). Fra 52.5 kg til 55 kg gikk det lenger tid enn mellom 40 og 50 (la oss være ærlige: Fra mars i fjor til desember(!)). Og da 55 løsnet rundt jul fulgte 60 kg ca 3 måneder etter. Og plutselig forsvant et halvt sekund på sekstimeteren min. I tillegg har jeg gitt opp målet om Holmenkollstafett. Etter skigåingen i påsken har beinhinnen murret, og jeg løper ikke på meg en beinhinnebetennelse nå som jeg er så fin og skadefri.

Lineær progresjon er jo en rimelig urealistisk «drøm» og jeg tror mye skal klaffe for at jeg skal se 65 kg i benken før jul, så jeg setter et mål om 62.5 foreløpig, i tillegg hadde det vært veldig moro å benkpresse 60 kg på et stevne. Da hadde jeg nemlig vært NM-kvalifisert i min vektklasse. Og det er jo litt gøy bare i seg selv. Dessuten er det vel på tide å få skikk på bøyen og marken min etter hvert.

(stevnedebut ser forøvrig ut til å havne i august en gang….. og det blir utstyrsfritt!)

Gøy skal det uansett bli!! :mrgreen:

10 thoughts on “Det er på tide å oppdatere mål for 2010!

  1. 62,5 kg på trening tror jeg du klarer til sommeren :mrgreen: Du må bare spise nok mat! Gleder meg til å følge deg mot stevne, det blir spennende! Er du igang med ny periode Sheiko nå? Eller, det får jeg vel sjekket i kveld.

  2. Godt der er flere som blir blind på alt som heter sommerform i racet mot økt styrke 😉
    Heldigvis blir jo formen strengt tatt bedre også med styrkefokus, det hele handler bare om vår definisjon av ordet «form» :mrgreen:

    Å sette opp slike mål er morsomt! Jeg husker min benk-progresjon også gikk veldig i rykk og napp…Noen ganger går det fort, andre ganger står det stille, og noenganger går det baklengs.
    (Nå skal det forhåpentligvis går lineært oppover for oss alle før sommertiden tar over :P)

  3. Åse Marie: Word 😉

    Beate: Ja, du sier noe der. Lurer på hvorfor….

    Hilde: JA! :mrgreen:

    Hanne: Jeg kommer aldri i sommerform uansett. Gråter likevel ikke av det jeg ser i speilet, og det holder for min del 😉

    Thale: Takk 🙂 Hehe, nei det er kanskje et poeng… Å presse seg mot maks innebærer jo en viss skaderisiko.

Legg igjen en kommentar

