110 kgs markløft!

Gøy var det :mrgreen:

Gleder meg til «ordentlig» makstesting på Bjølsen neste uke nå altså!

Advertisements

11 thoughts on “110 kgs markløft!

  1. Drittlett!! 😀 Nå må du passe på å restituere nok til neste uke, så tipper jeg også 115 går opp!!! Eller kanskje 120..? 😎

    Syns vi skal ta en liiiten gjennomgang av teknikk though, som du ser er det ikke bare at ryggen krummer seg når du kjenner hvor tungt det er, men utgangsstillingen din er ikke helt optimal. Tipper du klarer å dra enda mer når beina også får være med og jobbe :mrgreen:

  2. I know. Lenger bak med stanga og dypere utgangsstilling så begynner det å komme seg…

    For ikke å snakke om masse nordic hamstrings framover så jeg også kan dra med BAKSIDEN av beina, haha :mrgreen:

  3. Hvordan klarer du å holde stangen??
    Jeg sliter så med det, den glepper ut av hendene mine – selv med reimer. Arrrg, for jeg får ikke løftet så tungt som jeg egentlig kan.
    Tips? Triks?

    🙂

    • Jeg bruker låsegrep, men bare på de tyngste løftene. Skaderisikoen er litt enn ved et rent overhåndsgrep, det er verdt å merke seg. Jeg ville trent overhåndsgrep så mye som mulig, for å styrke grepet, og redusere sjansen for «skjeve» lats som følge av låsegrep med samme hånd foran og bak hver gang 😆 magnesium er greit å ha også.

      Min favorittøvelse for grepet er som følger.

      Finn deg en chinning bar eller en smithmaskin eller noe lignende. Heng som om du skal til å ta chins. Hold så lenge du klarer.

      Og dropp reimene 😛

      Enkelt og greit 😉

  4. Veronika; «A chain is only as strong as its weakest link».
    Og det er ingen av styrkeidrettene som tillater reimer, så da er det bare å sette igang å trene hender.

    Nå spurte du jo Kristin, men jeg kan jo komme med mine anbefalinger også;
    Kjøp FatGripz og bruk på en rekke øvelser. Ta en middels tung mark, stå med vekta øverst i øvelsen og hold så lenge du klarer. Ellers kan du starte mark med et vanskelig grep og endre etterhvert som du legger på tyngre vekter; f. eks kun et par fingre først, så overhands, så underhånds clean grep, så miksed grep. Jeg liker dog ikke den teknikken, da jeg føler at resten av teknikken også faller når det blir veldig tungt for grepet.

    Farmers Walk er en genial øvelse for grep styrke.

    Også kan du alltid bruke magnesium på de tyngre vektene, om du ikke allerede gjør det?

  5. Takk for svar, Pinglo og Fredrik.
    Da skal jeg øve og øve. Klarer ikke flere enn fem-ti repetisjoner med 40 kg før jeg glepper stangen. Blir like forbannet hver gang, får ikke trent tungt nok. Og elsker jo markløft! 🙂

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s