En alternativ femkamp

Etter at jeg nærmest ved en tilfeldighet ramlet over en tråd på treningsforum om et friidrettsarrangement i Skien for styrkeløftere, bestemte jeg og Hilde oss for å melde oss på. Med akkurat null erfaring i stort sett samtlige øvelser annet enn 60 meter, kunne dette blir svært interessant.

Da vi kom dit ble vi møtt av de lokale styrkeløfterne, og vi hadde fått lov å låne masse utstyr av Herkules friidrett. På planen sto fem øvelser. 60 meter, kule, spyd, lengde uten tilløp og 800 meter.

Konkurransen forløp seg som følger
60 meter: 9.2 som beste resultat. Ikke så fort som det pleier, men vel fornøyd etter 3 ukers løpe og treningsfri
Kulekast 😉 Jeg fikk ikke til å støte kulen noe særlig, så det ble igrunn et kast. På 6.74 meter
Lengde uten tilløp 2.09 meter og pers (gammel pers 2 meter ca)
Spyd 19.1 meter.
Det var fantastisk hvor mye fravær av skuldermobiltet hadde å si i denne øvelsen, og ikke minst teknikk. Vanskelig var det!
800 meter smerte Kom som nr 6 av 8. Uten tvil min mest ubehagelige friidrettsopplevelse noen sinne, og hele kroppen brant (ikke bare fordi jeg var litt svidd på nesen 😉 )

Video av herligheten:

Proteinfabrikken stilte med både karbodrikke og proteinbarer til konkurransen! Tommel opp!

På veien hjem tok vi liksågodt en aldri så liten pause for å spise jordbær og vaniljekesam, et fantastisk initiativ fra Hilde :mrgreen: Både hun og jeg sov godt i bilen tilbake, litt sånn på skift 😉

6 thoughts on “En alternativ femkamp

  1. Takk for en fin dag! Har noen festlige bilder som jeg kan sende over etterhvert! 😉 Leste mailen din, og Per mente han kunne ordne noe! 🙂

Legg igjen en kommentar

