Årsoppsummeringen

Januar 2010
Jeg gjorde min friidrettdebut, og begynte å trene sheiko. Mellom treninger lå jeg stort sett i fosterstilling og drakk sjokomelk, som endelig ble lansert i en variant jeg kunne drikke. *

I tillegg sendte jeg i januar min første mail til Tone, og oppdaget annet menneske som også skjønte at optimal responstid på en mail var <5 minutter. Vi møttes en iskald januardag på Majorstuen, og plutselig sto jeg med to stykk knebøysko i en pose 🙂

Februar 2010
Jeg fikk et kræsjkurs i langrennsski av mine medstudenter på hytteturer mens de hadde birkenoppkjøring. Ikke lett å være utplassert vestlending alltid. I slutten av februar meldte jeg meg inn i en styrkeløftklubb. I tillegg fikk jeg meg en ny jobb, som viste seg å være utrolig moro.

Det var kaldt i februar.

Mars 2010
Jeg hadde min første trening på OSK, jeg benket 60 kg, flere av vennene mine ble stipendiater ved UiO så jeg slapp å bekymre meg for å bli alene og forlatt på Blindern høsten 2010. I tillegg var jeg på påsketur, der lillebror og jeg benyttet anledningen til å gå på ski så mye som fysisk mulig.

April 2010
Jeg var på min første jentesamling, og kan vel for alvor si at det var her jeg virkelig ble bitt av løftebasillen. Jeg fikk prøve styrkeløftutstyr for første gang, og møtt mange andre hyggelige jenter med samme interesse 🙂

Mai 2010
I mai leste jeg til eksamen. I tillegg bestemte jeg meg for å flytte, som gjorde at jeg fikk se med egne øyne hvor mye rot og drit man klarer å akkumulere på kun to år 😉

Juni 2010
Jeg deltok i Eirik Sandvik sitt sommerprosjekt, som var veldig moro. Traff også Silje Mariela for første gang! Jeg har dessverre fremdeles ikke så veldig mye film og bilder derfra (Hører du, Eirik??) men vi hadde det veldig moro med kjettinger, strikk, prowlere og i det hele tatt. Hadde også min årstopp i chins, der jeg klarte chins med dødvekt. Ut over året igjen ble jeg for tung :mrgreen:

Jeg prøvde å organisere en felles jenteløpetrening, men været ville det annerledes. Vi samlet oss på Myrens, og gikk for å spise sammen etterpå. Svært hyggelig 🙂 Jeg fikk også gleden av å hjelpe til da Renate Loraas fra klubben vår løftet til gull i Norgesmesterskapet i styrkeløft. I tillegg hadde jeg min første utstyrsøkt.

Juli 2010
Var på syden/lesetur til Mallorca, og hadde orkesterplass da Spania vant fotball-VM. Også min lengste treningsfrie periode i hele 2010, da det ikke var noen steder å trene på to uker…!

August 2010
Begynte på mitt siste semester ved Universitetet i Oslo. Jeg hadde bursdag, som noenlunde ble forbigått i stillhet, og hadde minijentesamling i Sande KK. Fikk lillebror med meg over fjellet fra Bergen til Oslo, som var veldig stas.

September 2010
Var med på Raw-debuten til Hilde i Sande KK, måtte innfinne meg med at en av de beste venninnene mine i Oslo stakk til Tyskland. Det var klubbstevne i Bjølsenhallen og jeg stevnedebuterte, og Silje filmet. Etterpå spiste vi biff :mrgreen: I tillegg dro jeg rundt i Norges land for å samle inn data ,og Brann tapte mot Vålerenga.

Oktober 2010
Sydnorsk var det definitive høydepunktet, og målet for oppkjøringen. Ble syk noen dager før, og gikk på plattingen med feber (som satt godt fast i kroppen i ca to uker etter det også) Men jeg fullførte! Som alene i min vektklasse ble jeg også sydnorsk mesterinne 😉

November 2010
Jeg leverte masteroppgaven min. Endelig. Nå er det bare muntlig igjen.

Desember 2010
Prøvde jeg å gjøre kun det jeg måtte (nemlig å lese til muntlig, og å søke jobber) I januar går jeg ut i arbeidslivet og jeg gleder meg fælt 😀 2011 blir veldig spennende på alle måter!

* Se hva som er de første bildetreffene i google når man søker på «lettere sjokolademelk» :mrgreen:

8 thoughts on “Årsoppsummeringen

  1. Nydelig oppsummering!! Jeg visste at dere var sterke men jeg visste ikke at dere var SÅ GODE til å svare på mail!? Woho!

    Håper å få trene med deg igjen i 2011. Godt nyttår!

  2. I september var jeg i Oslo og var KJEMPE flink til å filme stevnedebut! Hvorfor står det ingenting om det??? Og vi var på tv, på fotballkampen, husker du? *skuffet*

Legg igjen en kommentar

