Fellestrening i Sandehallen

Ble invitert til å ta en økt sammen med noen jenter fra Sande KK, og OSK sendte en hel jentedelegasjon nedover for å trene med utstyr, skravle og spise pizza :mrgreen: I tillegg var både Jørgen og Bo med nedover for å trene og hjelpe til.

Jeg prøvde meg på en ny drakt i markløften, nemlig min trange knebøydrakt bak frem. Jeg fikk sinnsykt mye trykk i bunnen, og det var helt annerledes enn tidligere å løfte. Hjernemassen var på vei ut ørene og nesen 😛 Men jeg fikk masse hjelp i bunn, og når jeg blir litt bedre på å spenne meg opp med hardere drakt og å locke ut på toppen, tror jeg det kan bli en meget bra drakt. Etter et par løft med Super Centurion var det over i min gode myke Metal V-squatter, som føles som en pysj i forhold. Hjernen spilte ikke helt på lag med meg i går, så avslutningsvis prøvde jeg å dra 130 kg (10 kg tyngre enn jeg skulle) men 2 cm over bakken skjønte jeg at noe ikke stemte. Litt samme følelsen som når man løfter en tom melkekartong, bare at man i dette tilfellet hadde fylt melkekartongen med stein:

Etter jeg fikk lastet av 10 kg, hadde jeg to veldig fine og lette løft på 120 kg.

Jeg synes disse fellestreningene er utrolig bra, fordi man får mulighet til å trene seriøst sammen, bruke litt tid, og ikke minst bytte treningsrom en gang iblant 😉 Det å kunne ha et stort og fint treningslokale som det i Sande helt for seg selv, skader selvsagt heller ikke.

Anne Marie fra klubben lagde også en veldig fin samlevideo av noen av løftene i løpet av dagen

Alt i alt, en meget bra dag.

Anbefaler dere å ta en tur inn på Hilde sin blogg for å se litt bilder også 🙂

5 thoughts on “Fellestrening i Sandehallen

  1. Nå er disse løftene med utstyr da, så det tar jo litt av belastningen, spesielt i bunnen. Men det er veldig gøy å kunne se at så «tunge» løft etter hvert blir lettere, tyder jo på fremgang 🙂

Legg igjen en kommentar

