Eg er attende, kjerringar.

Bloggfrie måneder har vært godt for blodtrykket. Bloglovin- listen har blitt barbert ned til folk jeg kjenner og blogger jeg kan lese uten å få høyt blodtrykk og spasmer. Hverdagen har ikke blitt fattigere av at jeg ikke har lest hva et dusin mennesker mener er optimalt kalorioverskudd for muskelbygging. I tillegg har Google begynt å foreslå andre ting enn «fitness» og «slankepiller» i søkemotoren sin.

Mitt forhold til bloggverdenen har liknet litt på et kjæresteforhold der den viktigste motivasjon har vært å «fikse» den andre parten. Når stadig flere av bloggene er «min nevrose er større en din nevrose»-blogger, der et stadig høyere grad av personlig utlevering kreves, føles det hele ubehagelig å lese, for å si det mildt. Når lesere nærmest anklager bloggeren for å være kjip og smålig om de ikke ønsker å utbrodere om samlivsbrudd eller sykdomshistorie, eller (min personlige favoritt) sladrer på bloggen til folk om at de har sett bloggeren gå på Burger King, eller at de ser sure ut på flyplassen, er det ikke vanskelig å gå i metning.

Men så var det det at jeg egentlig liker veldig godt å skrive. Uten bloggen blir skrivingen jeg gjør i løpet av en dag nesten utelukkende redusert til jobb og krangling på diskusjonsfora på internett, om humøret er dårlig nok.
Før jeg vet ordet av det er ikke skrivingen like gøy lenger, og den er blitt redusert til plikt. Bloggen skal forhåpentligvis motvirke det.

Så da er det på tide å starte opp igjen med min ganske upersonlige blogg med masse løfting og litt lubb på magen, enkelte illsinte tirader, masse videoer fra trening og deling av teite ting jeg finner på internett. Jeg kan begynne med å glede dere med historien om at min lillebror prøvde å forsere en halvmeterdyp pytt med overvann på ski i dag, med varierende hell. Det var igrunn hele historien, men det var veldig morsomt.

Velkommen tilbake! 🙂

8 thoughts on “Eg er attende, kjerringar.

  1. Wohooo! Og jeg lo høyt. 😀 Så godt å ha deg tilbake! Så det er faktisk sånn du har sett på det når du har skrevet lange saklige kommentarer rundt på blogger som lurer på hva de helst skal spise? Å «fikse den parten»? Hahah! ikke rart du blir sliten. Hvor har du drevet og diskutert eller kranglet i mellomtiden, går jeg glipp av noe?

Legg igjen en kommentar

