Too many notes

Man kan fort ved å lese denne bloggen få inntrykk av at det eneste jeg gjør er å trene styrkeløft og å irritere meg over alternativmedisin. Det er bare halvveis sant. Den siste uken i Bergen har jeg tatt opp en interesse som mer eller mindre har ligget på is siden 2007-2008, nemlig pianospillingen. Det gikk forbausende bra så fort jeg hadde tilbrakt noen timer ved pianoet, og det er jo noe litt terapeutisk med det at man bare kan konsentrere seg om en ting. Spesielt for oss som liker å spille angry birds på mobilen mens man blogger, sitter på facebookchat, ser på TV og svir maten.

Youtube er jo en uendelig kilde til mennesker som er mye bedre enn deg til det meste, og har surfet litt rundt etter inspirasjon både på musikkfronten Så man kan jo kalle det mine mål for 2011 eller noe, noe har jeg spilt før og skal friske opp litt, noe er kjent, noe er lett, annet blir nytt og utfordrende 😛

Den to siste er nok litt ambisiøse, men man skal jo «reach for the ultimate» «gi 117,5% vær dag» og alt det der :mrgreen:

… og om jeg skulle klikke HELT:

Nei, får vel pakke videre 😛

3 thoughts on “Too many notes

  1. Må flire av den multitasking-beskrivelsen altså. Kjenner selv behovet for å virkelig bare konsentrere meg om en ting av gangen i blant, det blir ellers lite av det.

    Så herlig at du spiller piano! Jeg skulle ønske jeg begynte med noe sånt da jeg var liten, det hadde vært helt fantastisk fint å kunne spille et instrument eller flere..sukk..
    Jeg ønsker meg sangstemme også, om noen har en å gi bort…

  2. Det er aldri for sent å begynne å spille et instrument, det anbefaler jeg deg på det sterkeste å gjøre 🙂 Jeg ville bare for husfredens skyld anbefalt deg et instrument som høres bra (les: rent) ut fra dag en. Gitar (eller hva med ukulele, det er skikkelig kult!) eller piano gjør jo det. Fiolin og messingblås frarådes, med mindre du bor i enebolig og samboeren reiser masse i forbindelse med jobb 😛

  3. Kult at du spiller piano! Hadde vært gøy å kunne det. Men så husker jeg godt at jeg ALDRI I LIVET ville gå på musikkskolen etter skoletid da jeg var barn, så har kanskje meg selv å takke 😉

Legg igjen en kommentar

