Hvorfor styrkeløft?

Å drive med marginal idrett er den ultimate icebreaker. Selv om store deler av norges befolkning trener både styrke i helsestudio og baseøvelser, er det en slags nysgjerrighet som vekkes når man møter folk som dedikerer fritiden sin å løfte mest mulig kilo i knebøy, benkpress eller markløft. Oppfølgingsspørsmål rundt dette fordeles stort sett seg 50/50 mellom de to følgende oppfølgingsspørsmålene/påstandene.

– Men du ser ikke sånn ut
Med dette velger jeg vel å velge å tolke det som at jeg ser normal ut, og at de ikke er forbauset over hvor utrent man kan se ut så mye som man trener 😛 Deretter følger et foredrag om alle de flotte styrkeløftjentene og hvordan de alle ser ut som helt normale, om enn ekstra veltrente jenter. Se gjerne Marinis blogg for et fint innlegg.

Den andre er variasjoner over
Hvorfor driver du med/begynte du med styrkeløft?



Derfor.

3 thoughts on “Hvorfor styrkeløft?

  1. RE: Takk for det.

    Ja, det er for min egen del. Jeg skriver opp mine egne notater fra det meste interessante jeg leser relevant til trening/kost/helse, og da liker jeg å bruke fet skrift på ‘nøkkelord’, og skrive opp ekstra ‘søkeord’, slik at jeg lett kan finne det når jeg leter etter det. Jeg har også et system for repetering av notatene, samt mine egne spm. og svar. Alle notater gis en verdi fra 1-3 som jeg bruker til å bestemme hvor ofte det skal repeteres. 🙂

    —-

    Fin post, btw! Idrett er morro 🙂

Legg igjen en kommentar

