Nyttårsforsetter for 2012

Jeg hadde en ganske god rant klar om hvordan dette med nyttårsforsetter var helt hjernedødt, og at man burde definitivt velge en annen måned enn årets kaldeste og en av de mørkeste nærmest ribbet for sosiale høydepunkt, til å velge et liv i forsakelse og tristesse. Når jeg skrev den første setningen innså jeg at folk som slenger dritt om nyttårsforsetter er omtrent like slitsomt som de som slenger dritt Valentines Day, et fenomen som er langt mer plagsomt enn både plysjhjerter og klissete kjærestepar (liker du det ikke er det helt greit, men jeg kunne virkelig ikke brydd meg mindre om grunnen til at akkurat du misliker Valentines Day )

Heh, ble visst en liten rant der likevel.

Et par konkrete planer jeg har:

• Løfte mer enn jeg gjorde i 2011. Kanskje til og med ganske mye mer?

• Være flink og gjøre core- og rehabiliteringsøvelser hver dag.

• Ha 30 minutter med hverdagsaktivitet hver dag (i snitt) som ikke er styrkeløft

• Begynne med ukentlige innkjøp av mat i stedet for den horrible småhandlingen hele tiden. I løpet av julen satt jeg meg ned og regnet ut hva jeg brukte på mat i løpet av en måned, og det er nesten perverst, med tanke på hvor primitivt jeg egentlig spiser. Planlegging trengs!

• Fortsette hobbyskrivingen, jeg liker blogging og annen skriving, og det er vel et par av dere som liker å lese det også (om du kom inn fra via google og ”slankepiller som virker”, så beklager jeg, men jeg har kanskje spart deg for litt penger :mrgreen: )

• Klare et par stilige kroppsvektøvelser. Youtube og eksperter skal konfereres med tanke på akkurat hvilke.

• Jeg skal gå gjennom klesskapet mitt og gjøre opp status, fylle på ting jeg faktisk trenger, og la være å kjøpe resten. Ikke, under NOEN omstendigheter skal jeg kjøpe flere treningsbukser, med mindre en av dem revner (det skjer i blant :mrgreen: )

• Og i år, som i fjor og i forfjor, gir jeg alle menneskene rundt meg tabula rasa når vi skriver 1. januar. Å irritere seg og dvele over noe dumt og/eller ugjennomtenkt folk har sagt eller gjort uten å tenke for lenge siden, er noe som mest sannsynlig går hardt ut over deg, uten at det bidrar til noe som helst positivt.

Så får vi se hvordan det går!

5 thoughts on “Nyttårsforsetter for 2012

Legg igjen en kommentar

