April

Det har gått litt tid siden sist (minus marsvinbildet). Siden vi nærmer oss slutten av april, tenkte jeg å ta en liten recap, i alfabetisk rekkefølge

Aprilsnarr
Jeg ble lurt, for første gang på over 20 år.

Benkpress
Jeg løftet både 65 kg utstyrsfritt, og 85 kg med skjorte.


Cottage cheese
Konsumert noen kilo. Siste nytt er at de kommer i mager utgave. Nå er det bare å håpe på at Q-meieriene også kan begynne å lage dette.

Dunning-Kruger-effekten
Når du ikke kan noe særlig om noe, er du både dårlig til å vurdere dine evner, og ikke minst evnene til andre. Tenk gjerne over dette før du uttaler at fagfolk ikke har peiling, at alle som jobber ikke møter press på jobben siden de ikke er skuespillere (host, Tjelta), eller uttaler deg om behandling av folk med PTSD.

Eksamen
Fortsatt deilig å være ferdig.

Fotballfrue
Jeg kan ikke noe for det, men jeg synes kombinasjonen av «ut og drikke Latte på Frogner-antrekk» og grusveier og gårdsbygg er helt nydelig, har nesten noe performance-kunst-aktig over seg. Link til illustrerende bilde*

OG – Fitnessjenta

Game of Thrones
Rasende bra røverhistorie som gjør enkelte søvnløse netter langt mer underholdende.

Haters gonna hate
Som strumke så elegant formulerte det, «haters gonna hate er det nye svart». Det er på tide å sette fingeren i jorden og innse at ingen bryr seg om livsstilen din mer enn du bryr deg om deres. Og ikke minst slutte å være så jævla sinte hele tiden. Essensen i «Haters gonna hate» er jo å ikke la kritikk gå innover seg. Å skrive 14 blogginnlegg i måneden om hvor lite du bryr deg om hva folk mener er relativt lite tillitsvekkende 😉

Impromtu
Jeg savner det å ha et piano mer for hver dag som går. Jeg gikk fra pianoet da det sluttet å være gøy å spille på det tidlig i tyveårene, men nå er det tilbake for fullt. Og for første gang på 26 år bor jeg et sted der jeg ikke har plass til det elektriske pianoet mitt en gang :-X

Juni
Hamburg, Berlin og sommer. Hjelpe og trøste som jeg gleder meg.

Kikerter
Min nye matdille. Jeg er blitt en racer på Hummus.

Lam
mmmmmmmmmmmm….

Mikrobrygg
Jeg møtte en bloggleser ute i Bergen. Det var veldig hyggelig! :mrgreen:

NM
Utgår i år på grunn av ryggen. Trist, men sånn er livet :-/ Comeback på sydnorsk, forhåpentligvis.

Oslo
Et riktig så hyggelig sted så fort isholken slapp taket.

Påskeegg
Ramlet over disse i går. Jeg visste at uansett hvor mange jeg tok med ville jeg komme til å konsumere alle innen 24 timer, så det ble med en pakke. Tror det var like greit.

Q-meieriene
Jeg har lyst på cottage cheese og laktoseredusert melk. Aller helst også laktoseredusert Q-sjokomelk (originalen er helt nydelig, men det er ekstremsport å drikke den). KKthx

Rygg
Stadig økende formkurve. Kan både bøye og marke igjen, om enn ikke 100% :mrgreen:

Snøstatuser på facebook
Da snøen først kom, var det veldig mange statusoppdateringer om snø med hjerter i. Leste en del oppdateringer om snø også i april. Ikke like mange hjerter.

Trening
Stadig like mye. Mer rehab enn før, må prøve å ikke glemme det bare fordi ryggen stadig blir bedre!

(Six Feet)Under
Oppdaget denne 10 år senere enn resten av verden, men fortsatt knallgod. Passer også bra til søvnløse netter.

Vektertorget
Hadde en uke i Bergen, Vektertorget nesten hver eneste dag. Fortsatt et finfint sted å trene.

WWW
Stadig mye gøy på internett. Mindre fitnessblogger enn før.

X
Savner å lete etter X. Skal bruke sommeren til å trene mattemusklene mine litt.

Youtube
Mye gøy som jeg har funnet på youtube siden sist. En av mine favorittkanaler handler om en Capybara (som var runner up etter Cottage Cheese)

Zebra

Ægir
Det beste Flåm har å by på, til tross for at en haug turister trolig er uenig med meg.

Økonomi
Boligfondet øker hver dag, og da føles det greit at jeg nesten ikke har kjøpt noenting det siste halve året. Mitt nyttårsforsett om å ikke kjøpe mer treningstøy er også blitt overholdt 100% 🙂

Åh, jeg er tom for ideer.

Og ja, siden noen kanskje lurer,

Rettssak
Slettet noen «venner» på facebook, men alt i alt går det greit. Har etter hvert også klart å plassere alle som uttaler seg om senvirkninger i Dunning-Krugerboksen, og det gjør bra ting for blodtrykket.

* (og ja, no hate, så det er virkelig ingen grunn til å starte noen krig i kommentarfeltet mitt)

17 thoughts on “April

  1. Du, jeg bare ringer for å fortelle deg at jeg ikke tenker på deg.
    (ok, slutte å hate «haters gonna hate» ikke-haters nå)
    Angående Dunning-Kruger effekten har Wikipedia-artikkelen om den et interessant avsnitt (det om Cross-cultural variation). Forbanna asiatere; uansett hva man kan, finnes det en asiat som kan det bedre.

  2. Jeg er bare så glad for at jeg ikke har kommet over noen «værsågod, bare forsyn deg med gratis påskeegg». Jo takk, jeg tar et dusin jeg.

    Jeg liker for øvrig din småsarkastiske undertone 🙂

    • Jo takk takk! Ja, den kvelden etter å ha spist påskeegg nummer tre (fire? :mrgreen:) på to timer konkluderte jeg med at det var ganske lurt.

  3. Haha, trodde bare det var jeg som oppdaget Six feet under sent (forrige uke når jeg var syk), men det finnes andre som meg altså. OG gratis påskeegg?! Tror jeg hadde gått på en sjokosmell der:-)

    • Neida, her er vi flere som er late to the party! :mrgreen: Vi får trøste oss med at vi har gleden av å kunne se det for aller første gang, npe blodfansen sikkert er misunnelige på 😉

  4. ..og jeg som trodde påskeeggene var aprilsnarren. Hrmpf. Jaja.
    Fortsatt god rehab, og fortsett med slike oppsummeringer. Bloggtreiginger som meg setter stor pris på de! Lærte noe nytt gjorde jeg og 8)

    • Ja, og som oppdatert og opplyst må jeg vel anse blogginnlegget som vellykket :mrgreen: Håper innspurten din fortsatt går bra!

  5. Kristin, det er juni nå snaaart juli…hehe 🙂 Venter alltid på en liten oppdatering her 🙂 Ja jeg følger deg på andre nettsider også, så det er ikke synd på meg 🙂 Skryt for interessant og morsom videoblogging på …hm..hvor var det igjen ..jo på fitnessbloggen 🙂

Legg igjen en kommentar

