Sydnorsk 2012

Så da var det faktisk et år siden sist jeg var på plattingen!

Sydnorsk 2012

Endelig tilbake på plattingen etter et år med skadeavbrekk! (les: rundet av vintermengdeperioden i februar med en episk ryggfuck). Hadde hatt en grei oppladning før stevne denne gang med gode treninger og så og si smertefrie hele tiden, så jeg håpet på en del greie perser. De to siste dagene før stevnet var jeg på et hotell med buffet til nesten alle måltider, så da benyttet jeg meg av anledningen til karbing uten grenser(TM), og morgenvekten gikk fra 74 til 75,5 på to dager. Pluss frokost og kaffe og litt slikt, ble det innveiingsvekt på 76 kg som er ny pers!

Knebøy
Oppvarmingen gikk veldig fint, bare lette løft, og kroppen kjentes bra (og kom fortsatt inn i drakten)

1. løft 140 kg – godkjent 3-0, tangering av pers
2. løft 147,5 kg – godkjent 3-0, 7,5 kg pers
3. løft 150 kg – godkjent 3-0, 10 kg pers

Relativt grei åpning, men satt meg litt dypt. Havnet frempå og strevde litt i andreløftet, men reddet meg inn. På tredjeløftet traff det perfekt både på dybde og oppspenn, og da gikk det som en drøm! Burde være mer inne her.

Benkpress
Fin oppvarming, og bra kontroll på skjorten før løftingen. Ga godfølelsen

1. løft – 75 kg – godkjent 3-0 – tangering av pers
2. løft – 80 kg – godkjent 3-0 – 5 kg pers
3. løft – 85 kg – godkjent 3-0 – 10 kg pers

Egentlig greie løft alle tre, men det ble litt dramatikk i tredje benkløftet. Jeg spenner meg opp og får avløft, og plutselig merker jeg at jeg ikke har festet håndleddsbindene mine, de bare henger og slenger. Men innen det oppdages har jeg fått startsignal, og da var det bare å løfte på. Gikk heldigvis greit, selv om jeg manglet litt skyv

Markløft
Oppvarmingen føltes grei, men var litt sliten. Hadde satt åpningsvekt en del under pers, siden jeg var veldig usikker på hvordan markformen var. Ikke vært noe særlig tungt på trening, og pga ryggen.

1. løft – 140 kg – godkjent 3-0
2. løft – 147,5 kg – godkjent 3-0 tangering av pers
3. løft – 152,5 kg – godkjent 3-0 5 kg pers

Første løft gikk greit, andre løftet ble grisete teknisk og unødvendig tungt. Jeg hadde veldig lyst å komme over 150 i marken også, så jeg la inn en konservativ høyning, klikket litt, og dro 152,5 ganske lett.

Det hele endte med en total på 387,5 kg, som var 27,5 kg sammenlagtpers. :mrgreen:

400 kg nærmer seg, sakte men sikkert, og det var et utrolig morsomt comeback på plattingen. Også utrolig deilig følelse med 9 av 9 godkjente løft! Woho!

5 thoughts on “Sydnorsk 2012

Legg igjen en kommentar

