Hvordan TV-serien The Pretender leget et komplisert beinbrudd

Det virket for meg™

16. januar 2002 hadde jeg bestemt meg for å trosse is på bakken og nyfalt snø, og tok på meg sneakers da jeg skulle gå til bussen på vei mot skolen. 15 minutter senere lå jeg i en grøftekant med et teppe over meg og ventet på ambulanse, med noe som viste seg å være et komplisert beinbrudd i ankelen.

Heldigvis hadde TVNorge kjøpt inn første sesongen av TV-serien Pretender, om en kar som kunne late som han var alt mulig rart, og som nå var på flukt fra sine tidligere oppdragsgivere. Det gikk noe sånt som fire-fem timer om dagen, og jeg var plassert rett foran TV-en på rommet, så det var umulig å gå glipp av.

Etter kun en uke med Pretender hver dag, kunne jeg dra hjem. Og noen måneder senere, kunne jeg kaste krykkene. Den dag i dag fungerer ankelen så fint som bare det. Den har faktisk tålt en belastning på meg + 160 kg. Det må sies å være greit levert av en ankel.

The Pretender
Michael T. Weiss. Barsk. Multitalent. Helbreder

Jeg kunne kanskje gitt æren for dette til legen som sto med Black&Deckerdrillen og skrudde skruer inn i ankelen min og lappet meg pent igjen, til resten av sykehuspersonalet som la til rette for at jeg kunne slappe av etter beste evne mens jeg så på Pretender, og kroppens egne egenskaper til å hele seg selv.

Men dette er tross alt 2013. Det handler om hva som virker for deg, og hva som virker for din kropp. Det er ikke noe som begrenses av de sneversynte antagelsene til vitenskapen. Så i stedet for å si at noe virker (for det er ikke helt lov) får vi nøye oss med å si at det virker for oss.

For noen er det VitaePro. For meg er det The Pretender.

 I neste episode av Det Virket For Meg™ skal jeg fortelle om hvordan det å oppholde seg i røde mursteinsbygninger kan føre til at du får en mastergrad.  

One thought on “Hvordan TV-serien The Pretender leget et komplisert beinbrudd

Legg igjen en kommentar

