2014

2014 ble plutselig borte. Det ble bloggen min også. Her er et halvhjertet forsøk på å oppsummere hva som har skjedd siden sist, i et forsøk på å sette i gang skriveprosessen igjen. Del 2 (2015->)kommer forhåpentligvis også på denne siden av nyttår.

Januar

Etter et skadeavbrekk på høsten i fjor hadde treningen mot RM 2014 så smått startet. Gleden var stor da jeg fant ut at jeg kunne utstyrsbøye smertefritt i januar, noe som formelig stråler av bildet under. Januar Deretter låste jeg meg ute fra leiligheten min for første og hittil siste gang (bank i bordet), til stor jubel fra mine facebookvenner.

Februar

Løftet på mitt første styrkeløftstevne siden den fenomenale og vonde nedturen som var NM 2013. Koste meg på plattingen, kvalifiserte meg til NM 2014 og avsluttet kvelden med avreisefest for min venninne Hege som hadde fått ny og spennende jobb i London.

Mars

Begynte måneden like godt i Midtøsten, med et besøk til Israel. Der fant jeg mange ting, inkludert fantastisk hummus og en hedonismebil. mars2 Rasket også med meg en bronse i benk-NM, og kombinerte det med en hyggelig tur hjem for å besøke familien.

I mars arrangerte Oslo Styrkeløftklubb et kjempestevne med det aller første nasjonalt utstyrsfrie stevnet i Bjølsenhallen, og folk gjorde dugnadsarbeid til de omtrent svimte av. Man snakker mye om både glasurgenerasjoner og egofokus i samfunnet, men slike arrangementer viser at det definitivt både er mye dugnadsånd og arbeidsvilje igjen hos folk! En fantastisk morsom, men slitsom helg, der jeg også hadde gleden av å laglede #plbff Tone som var veldig flink og sterk(TM).  Vi feiret med en selfie.

Mars 1 April

Jobbing, og fjelltur i påsken. Awesome as always. april1

10155521_10153971999380408_7228534819738447334_n 1622083_10153975328205408_4293533358478394066_n 1947947_10153971986580408_2668782852335394694_n I tillegg tilbragte jeg en del tid fra mars med mine venners nyfødte baby, Marie. Etter å ha gått gjennom arkivet innså jeg at dette er vårt eneste bilde sammen. Med tanke på alle skriverier om uheldig eksponering av andres barn på internett er det kanskje like greit! Her powerwalker vi på Korsvoll.

wpid-dsc_1011 Mai Jeg reiste mye i jobbsammenheng, hele året, og det var alltid spennende hvordan treningsfasilitetene på stedet jeg hadde googlet meg frem til kom til å være. Denne lokale styrkeløftklubben i Berlin hadde jeg riktignok oppdaget etter et tips fra en i klubben, men representerer på mange måter hvor mye rart man ser på sin søken etter nærmeste knebøystativ. Her: Ellipsemaskin i hagen og ølautomat i treningslokalet. Hvorfor ikke. kardio Lillebror tok turen over fjellet i anledning 17. mai, som selvsagt var hyggelig. Vi feiret med en selfie. kristin å kjetil 17 mai Årets løftehøydepunkt, NM på Storefjell, ble litt stang ut. Kun min egen feil som presterte å psyke meg selv ut fordi jeg havnet i medaljekamp i klassen min. Jeg var egentlig sterk på plattingen, men det nådde ikke helt opp denne gang, bokstavelig talt. Bildet under illustrerer hvor langt unna bronsemedaljen var. Hit, men ikke lenger. mai2 NM bød på veldig mye bra løfting, god mat og utrolig kjekt at folk kom fra både Bergen og Golan for å heie! Og Storefjell er en fin plass.

Juni

Jeg utfordret høydeskrekken min i Köln, dro til Berlin med lillebror og 2 x Arnesen der vi spiste fantastisk mat, kjøpte garn og så på Fotball(VM?), og hadde en liten tur til Syden.

Juli

I juli var jeg i midtøsten igjen. Fantastisk selskap. Litt mer action enn jeg i utganspunktet hadde planlagt for.

August

August, september og til dels oktober var på privaten ekvivalent med en spade i trynet. Derfor ble det også stille på bloggen, og jeg valgte å prioritere familien og de nærmeste. Noen hyggelige ting skjedde likevel på høsten også.

September

Løftet på Sydnorsk, og kom endelig over 400 kgs-grensen.

En fantastisk morsom dag sammen med OSKere, og 400 ble feiret med å kjøpe (minst) tilsvarende antall gram med smågodt og annet snacks på harrytur i Sverige etterpå. Hvis det ser ut som filmen er laget med en brødrister, er det fordi en hakkete stream er kombinert med filming av PC-skjerm. Hadde jeg ikke nektet å bruke smileys i blogginnlegg hadde det havnet en her som blunket.

Svalbard.

It was awesome.

Så isbjørn og fjellrev.

IMG_0072 Jeg dro til USA, der det var jobbing på dagen, og trening og matnerding om kvelden. Utrolig mange kule matopplevelser og opplevelser generelt, så det blir et eget innlegg for de som synes det er gøy å se hvor andre folk spiser og å lese reiseanekdoter. US and A Oktober Mer USA. Resten av måneden forsvant i først jetlag, deretter jobbing, reising, og enda mer stevnearrangementer. Vi fikk ved et tidspunkt stappet flere løftere og publikum inn på OSK enn klovner inn i et bil på et gjennomsnittlig sirkus. Jeg fant en proteinbar. Silje kom på besøk også, det var trivelig!

November

Feiret bursdagshelg på tak i Istanbul. IMG_0873 Dro en ny tur til London for å besøke Hege, der ble det bøyet, spist og drukket. Omtrent i den rekkefølgen. I tillegg fikk jeg en anledning til å møte min andre utflyttede venninne! Yay for venninner! IMG_0955 Desember

I stikkordsform: Jobbejobbejobbejobbe Rakfisklag og mange hyggelige sosiale sammenkomster Julestevne (pers i knebøy!) Kjærleik Topp stemning. Og selfier IMG_1064   IMG_1184   nyttårsselfie Jeg er også klar over at jeg ikke har levert på internettoppsummeringer på ca et år, og det blir en kavalkade med et par høydepunkter jeg misset siste halvdel av 2014.


  Det får vi komme tilbake til.

7 thoughts on “2014

Legg igjen en kommentar

